Diete

Publiciatate



Refacerea după antrenament

Data adăugării: 2010-12-23 17:15:26
Adăugat de: Hristina
Autor: -

După fiecare antrenament intens, oboseala se instalează în organismul oricărui sportiv. Primul impuls al fiecăruia este acela de a dormi. Totuși, deși pare un lucru perfect normal, studiile recente demonstrează întocmai contrariul.

Cum se face refacerea?

Ei bine, prin exerciții de joasă intensitate. Această metodă presupune o refacere activă, care se realizează în două etape: imediat după antrenament, în perioada de "cool down", după cum ar spune americanii, sau în următoarele zile după efort. Specialiștii în medicina sportivă consideră că ambele forme de refacere sunt bine-venite pentru organism și sănătatea acestuia.

Un studiu publicat de revista "Medicine & Science in Sport and Exercise" arată că refacerea activă, imediat după antrenament, reduce nivelul de acid lactic din organism, mult mai intens decât repaosul total. Cercetătorii au întrunit două grupuri de bărbați.
Primul a fost încurajat să se odihnească prin repaos total, în timp ce al doilea grup a făcut efort la o intensitate de 30% față de cea din timpul antrenamentului.

Astfel, specialiștii au concluzionat ca grupul activ a putut să scadă nivelul de acid lactic cu 50% mai repede decât celălalt și a putut să se antreneze cu o intensitate semnificativ mai mare la următorul antrenament.

Un alt studiu de proporții a demonstrat că atunci când sportivul efectuează o refacere activă după efort, are o mai bună capacitate de relaxare în perioada postefort, lucru nebănuit până atunci. Cum au aflat ei asta? Cercetătorii au observat că activitatea de joasă intensitate stimulează circulația sangvină, ceea ce ajută la eliminarea acidului lactic din mușchi.

Vizualizări: 1827

Comentarii:


Adăugaţi comentariu:

Introduceţi suma ciferelor