Diete

Publiciatate



Dieta în decembrie

Data adăugării: 2010-12-13 16:34:40
Adăugat de: Hristina
Autor: -

Sărbătorile - de la Moș Nicolae, până la Crăciun și Anul Nou, sunt o provocare pentru silueta ta. Ești asaltată de bunătăți, care mai de care mai apetisante și mai pline de calorii. Petrecerile se țin lanț, tentațiile sunt peste tot, de parcă regula lunii decembrie este: "mănâncă, mănâncă și iar mănâncă!". În aceste condiții, un ghid de supraviețuire este fundamental necesar.

Pentru cei care țin la silueta lor, pentru cei care respectă regulile vieții sănătoase, pentru cei care țin cont de ceea ce se află în farfuria lor, un ghid de supraviețuire în fața tentațiilor lunii decembrie este fundamental necesar. Există soluții care îmbină utilul (un număr rezonabil de calorii) cu plăcutul (bunătățile din farfurie), există căi prin care, pe 1 ianuarie 2011 poți avea același număr de kilograme pe care le aveai și la 1 decembrie 2010. Cele mai bune sfaturi le voi împărtăși și vouă.

1. Gătește cu cap - fiecare fel de mâncare tradițional are o variantă soft. Untul se poate înlocui cu uleiul vegetal în toate preparatele, smântâna cu iaurtul. Poate că este carnea de porc obligatorie de Crăciun, dar și carnea de curcan, cu foarte puține calorii, se află pe lista alimentelor tradiționale.

2. Lista de cumpărături - este un fel de armă secretă. Tentațiile sunt imense în orice magazin. Alimentele grase, pline de calorii și grăsimi beneficiază mereu de promoții în perioada de Crăciun. Soluția este să nu te abați de la ceea ce este pe lista de cumpărături. Nimic altceva nu trebuie să existe. Rezistă tentațiilor, indiferent cât sunt ele de apetisante. Fructe, lactate degresate, carne slabă, legume (proaspete sau congelate), pește și ingrediente cât mai prietenoase pentru prăjiturile de casă.

3. Puțin nu înseamnă sănătos. O linguriță de tort cu cremă poate însemna, de exemplu, 50-60 de calorii dintr-un foc! Concluzia este evidentă: nu ciuguli, nu gusta.

4. Pleacă pe jos de la toate petrecerile! Este o minunată soluție pentru a te menține în formă. Aerul rece și mersul pe jos, minim 15 minute, sunt varianta ideală pentru a arde caloriile adunate din tentațiile unei petreceri.

5. Mănâncă înainte de petrecere! Mulți fac greșeala de a nu mânca nimic, o zi întreagă, ca să facă "economie de calorii" convinși fiind că, în acest fel, salvează abuzurile alimentare la un chef. Fals! Vei mânca mult mai mult. În plus, pentru că ești cu burta goală nu vei putea rezista tentațiilor. Așa că, înainte de petrecere, stai la masă. Mănâncă ceea ce mănânci în mod obișnuit, conform dietei tale. Vei face față foarte ușor oricăror tentații și vei fi în formă.

6. Dormi! Toată lumea știe că somnul este un aliat al siluetelor frumoase. Un trup odihnit și un creier care a dormit suficient nu va avea nevoie de suplimente calorice.

7. Casa ta, un loc sigur. Acasă trebuie să fie locul perfect, locul unde nu trebuie să faci față tentațiilor. Ai grijă ce cumperi, ai grijă ce se află în congelator și în frigider. Revin și punctez pe cât de necesară și utilă este lista de cumpărături și pe cât de important este să respecți regulile alimentației sănătoase atunci când cumperi mâncare.

8. Învață să apreciezi valoarea calorică a ceea ce mănânci. O bucată de carne cât palma are în medie 200 de calorii, două linguri cu piure de cartofi peste 250. Un măr - 50. O ceașcă de cafea 20, iar una cu frișcă peste 80. O felie de tort undeva pe la 300, iar o felie de plăcintă cu mere pe la 180. În plus nu te obligă nimeni să mănânci tot ceea ce este în farfurie, după cum nu te oprește nimeni să cureți glazura de zahăr (hipercalorică) de pe tort.

9. Profită de soare. Știu că este iarnă și că soarele ne este servit în doze mici. Lipsa luminii naturale este una din principalele cauze care te fac să mănânci mai mult. Fă cumpărături în pauza de masă (nu la sfârșitul programului, când afară este deja întuneric), și mergi mereu pe partea însorită a străzii. Stai în mașină la stop? Lasă geamul jos și profită de cela 30-40 de secunde de soare. Imaginează-ți că soarele este o prăjitură din care poți mânca cât vrei...

10. Nu te lăsa copleșită de regulile dietelor. Nu sunt un canon, ci un demers natural care te ajută să te bucuri de viață, de sănătate și de minunăția Crăciunului. Nu te văita! Dieta sănătoasă este o filozofie pozitivă, nu o pedeapsă.

Vizualizări: 2376

Comentarii:


Adăugaţi comentariu:

Introduceţi suma ciferelor