Diete

Publiciatate



Cinci trucuri ca să nu te îngrași de sărbători

Data adăugării: 2010-12-15 18:25:17
Adăugat de: Hristina
Autor: -

Iarna, din lipsa unei varietăți de fructe și legume, avem tendința să mâncăm alimente mai consistente și chiar gustările noastre sunt mai bogate în calorii. Urmează o perioadă “aglomerată” și din punct de vedere culinar și e greu să reziști tentațiilor; în plus, nu vrei să fii cea care la masă cu toată familia le dezamăgește pe bunica și pe mătușa preferată spunând “Eu nu vreau nimic, sunt la dietă!”, așa că uite ce poți face ca să mănânci alături de familia ta bucatele tradiționale fără să te îngrași.

1. Bea multa apă
Știm că e mai greu iarna să bei doi litri de apă, dar este un mic truc care te va ajuta să îți potolești foamea. În plus vei fi foarte hidratată și tenul tău va reflecta asta. Reține totuși că apa nu este același lucru ca alt lichid. Băuturile care conțin zahăr, cofeină sau alcool nu reprezintă o opțiune, dacă nu vrei să te îngrași. Atunci când bei apă îți ajuți corpul să funcționeze eficient și îți potolești senzația de foame care poate fi și una de sete pe care nu o conștientizezi ca atare.

2. Regula de “numai una”
Știm că vrei să guști din cozonac, e firesc să fie așa. Uneori mâncarea nu e numai o chestiune de a furniza corpului energie, dar are și un aspect sentimental. Mirosul cozonacilor ne face, pe multe dintre noi, să ne amintim de copilărie când totul de sărbători era aproape magic. Totuși o singură felie de cozonac îți va aduce aceeași plăcere ca și trei felii. Așa că savurează cu plăcere o singură felie de cozonac și în general limitează-te la o singură porție din orice mâncare preparată, ca să te simți bine și să nu ai remușcări și ca să nu te îngrași.

3.Cantărește porțiile din priviri. Alege mereu o porție mai mică de carne și o porție mai mare de salate. Analizează din priviri care e porția potrivită pentru tine și fii realistă. Nu poți mânca la fel ca o vrabie așa că fii realistă în ceea ce privește vârsta ta și nevoile corpului tău și alege o bucată de friptură care să îți potolească foamea nu care să se “soldeze” cu indigestie. Adaugă și o porție ceva mai mare de salată care îți va aduce vitamine și te va ajuta să ajungi mai repede la sațietate.

4. Un fruct înainte de masă. Profită că e sezonul portocalelor și mai ales a grepfruiturilor. Un grepfruit sau un suc din aceste fructe îți potolesc foamea, ajută la arderea grăsimilor și îți aduc multă vitamina C, care e deosebit de importantă pentru organism pe timpul iernii.

5. Nu renunța la un regim echilibrat
Chiar dacă într-o zi nu te-ai putut abține și ai mâncat o cutie întreagă de biscuiți cu cremă, nu înseamnă că a doua zi trebuie să faci la fel sau să nu mai mănânci nimic. Dincolo de scopul de a slăbi sau de a-ți menține silueta, adevăratul tău scop trebuie să fie un regim echilibrat pentru întreaga viață, așa că dacă ai făcut un exces nu înseamnă că trebuie să renunți la acest regim echilibrat sau să te pedepsești stând flămândă.

Vizualizări: 2416

Comentarii:


Adăugaţi comentariu:

Introduceţi suma ciferelor