Diete

Publiciatate



Cele 10 porunci ale Mihaelei Bilic

Data adăugării: 2011-01-28 15:31:52
Adăugat de: Hristina
Autor: -

V-ați întrebat vreodată de ce toate curele de slăbire încercate până acum au dat greș? Vă spunem noi: pentru că slăbitul îngrașă. În schimb, bunul simt face minuni. Deci, dacă vrei ca anul acesta kilogramele să plece de bună voie de pe talia ta, e suficient să respecți câteva reguli simple, concepute de celebra nutriționistă Mihaela Bilic.

S-a mai încheiat un an, moment ideal pentru a trage linie și a face bilanțul. În cazul în care există și zone cu „minus”, este absolut firesc și la îndemâna oricui să dea vina pe kilogramele „în plus”. Pentru că, nu-i așa, ce țap ispășitor mai bun putem găsi pentru eșecuri, insatisfacții, tristețe, singurătate, neîncredere și mai știu eu ce – decât silueta necorespunzătoare? Ei bine, vă anunț cu tristețe că, din toată lista de probleme de mai sus, greutatea de pe cântar este în întregime responsabilitatea voastră. Și, dacă într-adevăr vreți să țineți sub control, pentru totdeauna, acest aspect, rezolvările ușoare și rapide nu vor da rezultate. Dacă asta e prioritatea voastră pentru începutul de an, va trebuie răbdare, multă voință și un plan bine pus la punct. Altfel, va fi încă o cură de slăbire începută lunea și terminată până la asfințitul soarelui – a câta, oare?

Orice obicei bun necesită timp pentru a fi învățat până când devine reflex. De aceea, anul acesta vă propun o altă abordare a managementului greutății voastre: haideți că, pe parcursul a 30 de zile, să faceți ordine în comportamentul vostru alimentar, pentru ca apoi să fiți capabile să respectați și regulile, și (de ce nu?) restricțiile pe care le presupune o alimentație echilibrată.

Fiecare regulă nouă va fi introdusă din trei în trei zile, astfel încât, până la sfârșitul intervalului, cei 10 pași esențiali de schimbare a obiceiurilor alimentare să devină obișnuință.

1. Țineți un jurnal alimentar
Notați într-un carnețel absolut toată mâncarea și băutura pe care le consumați pe parcursul unei zile, chiar și lucrurile minore, cum ar fi 5 sticks-uri, 1 bomboană sau ½ pahar de suc de portocale. Adăugați în dreptul fiecărui „articol” ora la care a fost consumat. Este esențial ca jurnalul să fie ținut cu cea mai mare corectitudine, altfel vă furați singure căciula. Cu ajutorul unui pix roșu subliniați apoi toate alimentele pe care le considerați bogate în grăsimi și zahăr (patiserie, cașcaval, mezeluri, prăjeli, tocături, chips-uri, biscuiți, napolitane, prăjituri, băuturi răcoritoare, etc.). Apoi, cu verde, subliniați legumele și fructele, carnea slabă, peștele, pâinea integrală și pastele, iaurtul și brânza proaspătă. Ați ghicit: la sfârșitul celor 30 zile, verdele trebuie să fie majoritar.

2. Faceți cumpărături corecte
Scopul de a diminua cât mai mult culoarea roșie din jurnalul nostru alimentar impune o alegere atentă a produselor din raftul supermarketului. Pentru că, nu-i așa, cea mai simplă metodă ca să nu mănânci „prostii” este să nu le ai la îndemână. Mersul la cumpărături cu burta plină este un alt truc menit să vă țină la distanță de ispite, iar alegerea pachetelor de mici dimensiuni, eventual chiar cu porțiile ambalate individual, vă va ajuta să vă opriți la timp din mâncat, fără să vă fie „milă” de cutia care a rămas neterminată.

3. Reduceți pe cât posibil grăsimile din alimentație
Apelați mai degrabă la grăsimi nesaturate, vegetale (ulei), decât la cele saturate, animale (slănina, unt, smântâna). Renunțați la prăjeli și folosiți uleiul crud, pus pe alimente direct în farfurie, după ce acestea au fost luate de pe foc. Nu cumpărați niciodată mezeluri tocate (salam, cârnați, parizer), pentru că „liantul” ingredientelor este slănina. Folosiți doar carne slabă (pulpa, mușchi) și îndepărtați pielea de la pui și peste. Alegeți smântâna, iaurtul și laptele cu conținutul cel mai mic în grăsime, iar untul cumpărați-l în pachetele mici (de 10 g, aceasta fiind porția corectă). Renunțați la cașcaval și brânza topită în favoarea perlelor de brânză, a iaurtului și telemelei. Uitați de patiserie – conține făină și grăsime în părți egale.

4. Eliminați zahărul rafinat din dietă
Este un aliment fără valoare nutritivă și conține doar calorii „goale”, care îngrașă. Faceți acest lucru treptat, pentru că, fiind un drog, creierul nostru va reacționa violent la lipsa lui. Încercați pentru început să înlocuiți dulciurile concentrate (prăjituri, biscuiți) cu altele, pe bază de fructe (tarte, plăcinte). Schimbați băuturile răcoritoare (chiar și sucul natural) cu varianta light sau cu apa minerală, ceai, cafea. Când alegeți cerealele de mic dejun, gemul sau dulceața, căutați să aibă un conținut minim de zahăr sau să fie îndulcite cu fructoză. Nu apelați la miere ca la un îndulcitor nepericulos; este mai concentrată decât zahărul. Scopul final este să ajungeți să consumați alimente dulci maxim o dată pe zi (un fruct, puțină ciocolată sau înghețată), iar dacă se întâmplă doar o dată pe săptămână, nu vă va certa nimeni pentru asta.

5. Reduceți consumul de sare
O alimentație sănătoasă nu presupune mâncare nesărata și fără gust, însă excesul de sare poate crea probleme de sănătate. Evitați afumăturile, mezelurile și brânzeturile fermentate, semipreparatele și alimentele tip fast-food, sticks-urile și covrigeii, semințele, sosurile. De multe ori, cantitatea mare de sare dintr-o mâncare ascunde „defecte” de calitate. Încercați să consumați produsele așa cum vin ele din natură, iar dacă doriți „supliment” de gust, apelați fără reținere la condimente, ierburi aromate, usturoi, ardei iute, etc.

6. Faceți ordine în programul meselor
Regula cel mai greu de respectat este aceea de a avea trei mese principale pe zi și o gustare, iar în afară acestora – niciun fel de ronțăieli. Pare simplu, însă abia când notăm într-un jurnal tot ce am băgat în gură pe parcursul unei zile, putem constata cu surprindere că am trecut ușor cu vederea mici ciuguleli, în valoare de câteva sute de calorii. Un program fix al meselor ne ajută să ne reglăm apetitul, să ne fie foame la ore fixe, să ne saturăm cu cantități mai mici de mâncare. Astfel, reușim să slăbim mai repede și să ne recăpătăm controlul asupra propriilor impulsuri, reușind să facem diferența între foamea adevărată, pofta, plictiseala sau stres.

7. Transformați orice masă într-un ritual plăcut
Învățați să vă comportați de fiecare dată la masă ca și cum ați fi la restaurant și toată lumea ar fi cu ochii pe voi. Băgați în gură bucățele mici, mestecați de 20-30 ori fiecare înghițitură, consumați maxim două feluri de mâncare, fără să existe posibilitatea unui supliment, indiferent de cât de mult v-a plăcut; încercați să lăsați ceva în farfurie, iar în final ridicați-vă înainte de a simți că stomacul este plin. Evitați alimentele ușor de transformat în sandviș, care se consumă repede în picioare, lângă ușa frigiderului; folosiți o farfurie mare, pe care să intre toate alimentele pe care le puteți consuma la masa respectivă; impuneți-vă să stați jos măcar 15 minute și, în final, priviți-vă în oglindă și recunoașteți dacă ați oferit un spectacol plăcut sau, din contra, unul dizgrațios. Fiți niște adevărate doamne, chiar și atunci când nu vă vede nimeni.

8. Acceptați momentele de slăbiciune și ispitele
Vor fi, inevitabil, momente în care voința voastră nu se va afla la cele mai înalte cote, iar anticiparea lor vă va ajuta să le treceți cu ușurință. Dacă mergeți la cumpărături, nu o faceți cu burta goală; înfrânați-vă curiozitatea față de noile modele de prăjituri și pateuri de la cofetăria din colț; evitați mesele tip bufet suedez; învățați să aruncați resturile din farfuria celorlalți direct la cos; nu petreceți ore întregi în bucătărie, preparând bunătăți de care, apoi, să nu aveți voie să vă atingeți. Nu faceți exerciții de voință pe pielea voastră. Acceptați că este omenește să poftiți și, de aceea, aveți grijă să fiți mereu sătule, cu ajutorul alimentelor „permise” și „nepericuloase”.

9. Încercați să renunțați la cure de slăbire și înlocuiți-le cu un stil de viață sănătos
Indiferent de alimentul miraculos al unei cure de slăbire, aceasta va da rezultate atât timp cât este respectată. Ce se întâmplă când ne întoarcem la alimentația noastră obișnuită, pentru că dieta s-a terminat? Se întorc și kilogramele – de obicei, în număr mai mare. Soluția? Încetați să vă impuneți restricții drastice pe perioade scurte de timp. Singura metodă de a scăpa definitiv de obsesia slăbitului este să mâncați puțin din orice, în ideea că și mâine e o zi. Reînvățați ce înseamnă o porție corectă; asociați alimentele între ele; eliminați grăsimile, zahărul și prăjelile; învățați să gătiți simplu, cu multe condimente și ierburi aromate; dați-vă voie, din când în când, să aveți mici plăceri culinare și, cu timpul, rezultatele vor apărea. Iar de această dată vor fi stabile.

10. Orice mișcare e mai mult decât nimic
Nu vă cere nimeni ca, începând de mâine, să mergeți zilnic la sală, însă trebuie să știți că sedentarismul duce automat la scăderea metabolismului și, implicit, a arderilor de calorii. Dacă nu pentru sănătate, măcar pentru silueta, reînvățați să mergeți pe jos. Nu vă propun alergare, nu înot, nu aparate de forță, ci banalul mers pe jos, așa cum am făcut din moși-strămoși. Și, cine știe, privind oamenii în ochi și cerul albastru, poate veți descoperi că viața e frumoasă, chiar și cu câteva kilograme în plus.

Vizualizări: 3542

Comentarii:

Comentariul a fost adăugat de: georgi
Data: 2012-03-13 17:25:09


usor de spus, greu de facut

Comentariul a fost adăugat de: angela
Data: 2013-07-12 15:09:56


va admir.felicitari.

Comentariul a fost adăugat de: angela
Data: 2013-07-12 15:12:08


va admir. felicitari.


Adăugaţi comentariu:

Introduceţi suma ciferelor