Diete

Publiciatate



6 mîncăruri sațioase și bogate în calorii pe care trebuie să le incluzi în dietă cînd ții cura de slăbire

Data adăugării: 2016-04-05 06:35:40
Adăugat de: Hristina
Autor: perfecte.md

Mulți fac greșeala să elimine toate alimentele bogate în calorii din dietă atunci cînd țin cura de slăbire. Nimic mai greșit! Pe lîngă faptul că te vei simți mereu flămîndă și infometată, îți vei priva și organismul de nutrienții de care are mare nevoie. Iată cîteva alimente bogate în calorii, pe care nu trebuie să le excluzi din dietă cînd vrei să slăbești, dar pe care trebuie să le mănînci cu moderație.
1. Ouă
Multe persoane care țin dietă preferă să mănînce doar albușul de teamă să nu se îngrașe. Însă s-ar putea ca efectul să nu fie cel dorit. Specialiștii sunt de părere că oul întreg chiar te poate ajuta să dai mai repede jos kilogramele în plus. Chiar dacă gălbenușul e mai gras, conține grăsimi benefice care te pot ajuta să slăbești.
Gălbenușul este una dintre cele mai bogate surse de vitamina B, care este asociată cu o reducere a inflamațiilor și cu o funcționare mai bună a sistemului neurologic. Mai mult, oamenii de știință au demonstrat că este unul dintre alimentele care ajută la dezvoltarea creierului fetusului, în perioada sarcinii.

2. Oleaginoase - nuci, alune, caju, fistic, semințe
Sunt bogate în calorii, însă au numai grăsimi sănătoase și sunt pline de proteine și fibre. Îți țin apetitul sub control și sunt extrem de sațioase. Atenție, nu se recomandă mai mult de un pumn pe zi.
"Oleaginoasele conțin acizi grași, conțin substanțe uleioase, dar este vorba despre acele uleiuri care sunt benefice organismului. Conțin acizi omega 3 și omega 6, care sunt benefici pentru funcționarea inimii, nu cresc colesterolul. Sunt hranitoare, conțin și proteine în același timp. Sunt excelente pentru o gustare. Cîteva nuci și cîteva stafide sunt excelente între mese. Ne ajută foarte mult", spune Andreea Dragomirescu, medic nutriționist.
Cercetătorii americani vin și cu argumente pentru cele care se tem că alunele, migdalele sau nucile le-ar putea îngrășa. Un studiu efectuat de medicii de la centrul medical “City of hope” din California a demonstrat că persoanele care consumă regulat aceste vegetale cu grăsimi sănătoase au cu 40 la sută mai multe șanse să slăbească decît cei care nu le includ în meniu.
Aceasta pentru că alunele și nucile oferă o puternică senzație de satietate, iar proteinele pe care le conțin stimulează metabolismul și arderea grăsimilor. În plus, conțin mult magneziu și vitamina E. Totuși, pentru ca ele să-și facă treaba, ar trebui consumate proaspete, fără adaosuri de sare. Combinate cu plante verzi, iaurt sau cereale, alunele și nucile te țin departe de tentații periculoase precum dulciurile super procesate sau cărnurile pline de colesterol.

3. Avocado
Este un aliment extrem de gras, însă grăsimile pe care le conține avocado sunt monosaturate, ajutînd la reglarea colesterolului. Specialiștii spun ca alimentele care conțin grăsimi monosaturate ajută la eliminarea grăsimii din zona abdominală.
Conține acid oleic, o grăsime nesaturată care contribuie la scăderea colesterolului total din sînge și la creșterea nivelului de colesterol bun / HDL. De asemenea, asigură o cantitate semnificativă de fibre alimentare, care previn hipercolesterolemia și apariția bolilor cardiovasculare. O felie de avocado conține 81 calorii, 8 g grăsime și 3 g fibre alimentare.

4. Nuca de cocos
Nu știu cate dintre noi consumă nucă de cocos în stare naturală, însă există și varianta în fulgi și este cît se poate de delicioasă. Grăsimile din nuca de cocos sunt benefice inimii.
Miezul de cocos (adică partea albă ce se ascunde sub coaja tare) este bogăt în fier și este o sursă bună de potasiu. Deși conține grăsimi saturate, acestea sunt importante pentru sistemul imunitar, îmbunătășesc digestia și ajută organismul să absoarbă mineralele. Chiar și pielita subțire și maro, care acoperă partea albă, este comestibilă și este o sursă bună de fibre.
Cocosul (miezul crud, laptele de cocos sau apa de cocos) este ingredient principal în bucătăriile tropicale: de la cea asiatică pînă la bucătăria indiană sau jamaicană. Laptele de cocos dă o savoare specifică și un gust dulceag în curry-uri și tocănițe, iar bucățile de miez de cocos dau o textură crocantă în salate, prăjituri sau biscuiți.

5. Uleiul de măsline
Cine nu a auzit de uleiul de măsline și efectele lui benefice? Este excelent folosit ca dressing pentru salată alături de zeama de lamaie.
Potrivit sfatulmedicului.ro, beneficiile medicale ale uleiului de măsline se datoreaza atît conținutului ridicat de acizi grași monosaturați, cît și conținutului ridicat de antioxidanți. Potrivit studiilor realizate pînă în prezent, uleiul de măsline previne apariția bolilor de inimă prin scăderea nivelului de colesterol LDL (colesterolul "rău") în timp ce crește nivelul de colesterol HDL (colesterolul "bun"). Niciun alt ulei natural nu conține o cantitate atît de mare de acid monosaturat precum uleiul de măsline!
Uleiul de măsline este foarte bine tolerat de către stomac; potrivit studiilor, acesta previne apariția ulcerului gastroduodenal și gastrită, și, totodată, stimulează secreția bilei și a hormonilor pancreatici într-un mod mai natural și mai eficient decat medicamentele prescrise. Prin urmare, acest ulei scade incidența apariției calculilor biliari.

6. Untul de arahide
E bogat în grăsimi, dar are beneficiul să te țină sătul pentru o perioadă îndelungată.
De cîte ori n-ai poftit la o felie de pîine prăjită unsă cu puțin unt de arahide, așa după model american, dar te-ai temut că vei ingera prea multe calorii? Untul de arahide este, însă, un aliment sănătos și plin de proteine, așa că nu e cazul să îl treci în categoria celor interzise.
Americanii consumă atît de mult unt de arahide încît ar putea acoperi cu el Marele Canion, spune o cercetare făcută de Universitatea de Stat din Kansas. Inventat în 1890, untul de arahide a fost gîndit inițial ca un substitut pentru proteinele din carne și era făcut doar din arahide măcinate fin.
Aceast deliciu este bogat în proteine. Are, de asemenea, grăsimi bune în aceleași proporții ca și uleiul de măsline, importante pentru sănătatea inimii. Atîta timp cît vei alege un unt de arahide cît mai natural, efectele lui benefice asupra sănătății nu vor întîrzia să apară.

Vizualizări: 649

Comentarii:


Adăugaţi comentariu:

Introduceţi suma ciferelor